Thursday 28 September 2023

My old notepad!

Found this draft post dated 14 Sep 2014! I add a much more recent photo from last week that reminds me of a scene in my JC scribbles - see the Milo tin right under the banner?


*** *** ***

Found my old notepad from JC while clearing stuff recently. Only a couple of pages left. The cover was filled with words - see, mf-ism has taken root back in 1998!

I took precious time out of watching drama to type this out ok.. Haha!

Line at the top of the cover:

花开花自落,世事有定数,糊涂心自然,得而又复散

Next line, in green, with reference to the Leonid meteor shower in 1998 which was supposedly a spectacular one that wouldn't repeat itself for another 66 years but which I missed - I used to really like astronomy:

遗憾⋯⋯希望66年后我还在

The rest of the cover - super kiddish writing and lots of 错别字 written during what must have been a super boring lecture very near to "A" levels:

若说我喜欢新的东西,是啊,没错。
新衣服,新鞋子,新书,新书包,新发夹,新耳机,新电视,新橱柜,新床,新唇膏⋯⋯我喜欢。
也许是因为新事物带给我新鲜感吧,还有那种能够拥有新东西的欲望在推动。
有了新鲜物,旧的东西放哪里呢?
所谓旧的不去,新的不来。
旧衣服破了,旧耳机坏了,扔吧!
新的马上到!
“旧”
我想起小时候和奶奶到传统咖啡店-那种只卖kopi,面包涂kaya的,桌面是marble的-喝咖啡;她带我到露天理发院剪头发,还记得曾经过一间间简陋的小店。
印象是有些模糊了。
都十多年了。
但我对这些所谓“旧”的街景还存有浓浓的依恋。
爱吃的kway chap,鸡饭,kaya面包(用火烘烤的!),倒在碟中的kopi,我怀念。
还有CD的老祖宗-唱碟。
那个深红色的旧唱机,细细的针,黑黑的唱碟播着我听不懂的歌。
现在有多少年轻人在这水泥钢骨中尝过路边摊烹煮的街边小食?(不包括 Clarke Quay area 的)
虽然不是很谓[sic]生,我也不是这样子成长的!
外公的旧式杂货店租了出去,成了美容院、验药室。
我已经不知道要到哪里才能找到类似帮顾客拿东西的杂货店了。
没有收银机的杂货店,没有XXX的杂货。
有两个 Milo 桶从屋 ding3 hang [sic] 下,桶里装的是钱。
店屋的二楼有两个小房间,一个装满了玩具和别的东西,另一间都装满了一箱箱的货物。
还有一个小洋[sic]台,让我们几个瓜在那儿玩。
暗暗的厨房是大伙儿享用午餐的地方。
小客厅是小孩子庆祝生日的地方。
店屋后种满了花,记得“五点花”,旁[sic]晚五点才开花。
其实,旧,也是值得怀念,值得保存的。
051198

No comments:

Post a Comment