Monday 1 April 2024

Easter bunnies

话说,有六只可爱的小兔子,不知什么原因被困在荷兰区的一个祖屋单位里。他们利用能源感应把他们看到的告诉小主人,希望小主人能够凭着这些线索找到它们。

兔子:这里好暗啊!小主人,快来救救我们吧!
  1. 周围都是一些学校用的东西。咦?那是笔记型电脑吗?(Kai's desk cabinet)
  2. 这个看起来很好吃…… 那个看起来也很好吃…… 怎么打不开呢?这个,小主人先别来救我… (snack drawer coz Kai likes to snack)
  3. 听写?这里怎么会有听写?!我不要!快放我出去!(Yang's desk cabinet)
  4. 我感应到危险……啊!什么东西这么尖?!还是躲一边等救命吧!(cooking drawer coz Yang likes to help me cook)
  5. 真可爱!啾!喂,我困在这里挺无聊的,陪我说说话吧!等等,你身上怎么有钞票的味道?!(Yu's desk cabinet - his Pikuchu pouch contains his savings)
  6. 这些五颜六色的东西看起来好好玩哦!做一辆小汽车?嗨,不对!我在等救命,玩什么玩?!(Lego cabinet coz Yu's been playing Lego with his bros recently)
:)

This year, I didn't find the chocolate eggs I got last year. So I bought chocolate bunnies instead and made a little game for the boys. I'm both narrator and bunnies as I read the clues to them. Tried to 投其所好 to make it easy. Fun? :)

I think Yang and Yu definitely enjoyed it. As usual, and I should really have braced myself for it, Kai got upset coz he thought his clues were difficult. 

Looking everywhere...


奶爸 getting milk for them to have with their chocolate


Ok, think that's the limit of my creativity! Maybe just give them chocolate directly next year *.*

No comments:

Post a Comment